Dacă analizăm, în schimb, activitatea legislativă a celor două guverne, în România avem peste 4. 000 de hotărâri și ordine, în schimb, în Republica Moldova, de trei ori mai puține. Ne diferențiază însă foarte mult faptul că în România, spre deosebire de Republica Moldova, se legiferează foarte mult prin ordonanțe și ordonanțe de urgență, 237 la număr, în anul 2020. Și mai îngrijorător în România este că acest număr de acte legislative emise de Guvern este cel mai mare din ultimii 4 ani.
Detalii proiect UEFA Playmakers™ Proiect susținut de: UEFA UEFA Playmakers™ este o activitate sportivă ca oricare alta care oferă o introducere distractivă și sigură în învățarea fotbalului, pentru fetele de 5-8 ani, prin mișcare, joc și prin magia poveștilor Disney. LA FIRUL IERBII ”La Firul Ierbii” este un nou concept de emisiune online, care are drept scop popularizarea fotbalului și atragerea participanților și consumatorilor de produs fotbalistic. Emisiunea este destinată tuturor persoanelor, consumatori de divertisment și se axează în special pe atmosfera și ambianța creată în jurul spectacolului numit fotbal. ÎMPREUNĂ #WePlayStrong Campania Împreună #WePlayStrong a fost lansată în Iunie 2017, și scopul pe termen lung a campaniei este de a promova fotbalul printre fete și de a transforma acest joc în sportul feminin de echipă numărul 1 în Europa până în 2022, în toate 55 de țări membre ale UEFA.
Se anunță un stadion plin la Republica Moldova - România. “Un meci foarte așteptat și important”Formula 1: Marele Premiu de la Abu Dhabi, duminică, 15:00, DGS 1 EHF EURO: Danemarca - Norvegia, duminică, 21:30, DGS 1 Entuziasm la Chișinău, înaintea meciului Republica Moldova - RomâniaPe 17 noiembrie, România a pierdut meciul amical cu Slovenia, scor 1-2, la Cluj-Napoca. "Tricolorii" au înregistrat doar două victorii în 2022.
Dincolo de normele emise direct de Guvern, prin intermediul hotărârilor, ordonanțelor și a ordonanțelor de urgență (specifice exclusiv României), cele mai multe legi adoptate de Parlament sunt tot inițiate de Guvern. În aplicarea legilor și a ordonanțelor, Guvernul, ministerele și alte autorități publice centrale emit în mod continuu un mare număr de acte normative. În România și în Moldova, tot acest corp de legislație apare și este frecvent modificat fără implicarea celor afectați de efectele legii.
OPEN FUN FOOTBALL SCHOOLS Proiect susținut de: CCPA / UEFA Școlile deschise de fotbal distractiv (OFFS) reprezintă un proiect umanitar, neutru din punct de vedere politic şi nerentabil, implementat de către organizația neguvernamentală Cross Culture Project Association (ССРА), cu sediul în or. Copenhaga din Danemarca şi Federația Moldovenească de Fotbal sub conducerea oficiului regional ССРА/OFFS. HARTA INTERACTIVĂ Proiect susținut de: FIFA In cadrul proiectului FMF. MD a fost elaborat un modul special pentru reprezentarea geografică interactivă a edificiilor sportive din Republica Moldova, inclusiv edificii construite sau înoite în cadrul proiectelor de dezvoltare a Infrastructurii sportive naționale.
Scopul final este egalizarea tuturor tarifelor poștale între cele două țări. Acest parteneriat țintește să creeze un spațiu poștal unic între cele două țări și asigură dezvoltarea economică durabilă a acestora. Totodată, protocolul urmărește dezvoltarea importului și exportului dintre cele două țări, utilizând rețelele poștale și infrastructura logistică a celor doi operatori poștali. “Scopul final este să egalizăm toate tarifele, atât pentru colete, cât și pentru poșta de scrisori.
Scad tarifele serviciilor poștale dintre România și Republica MoldovaComunicate de presa > Scad tarifele serviciilor poștale dintre România și Republica Moldova București, 10 octombrie 2022 – Tarifele pentru coletele poștale pe relația România - Republica Moldova sunt reduse cu 25%, de la începutul lunii octombrie, ca urmare a acordului bilateral semnat între cei doi operatori la data de 12 august 2022.
România, deși are una dintre cele mai mari viteze de Internet, se menține pe ultimele locuri alături de Bulgaria și Grecia în Indexul economiei și societății digitale (DESI 2020, pag. 14) cu deficiențe majore în ceea ce presupune datele în format deschis. În mod similar, Moldova se confruntă cu probleme ce țin de structurarea datelor. Chiar dacă există acces, acesta este îngrădit de site-uri învechite, greu de utilizat, sau de nerespectarea termelor procedurale de depunere ale documentelor.
Ce diferă însă de la instituție la instituție este felul în care sunt organizate actele. De exemplu, în România, actele normative emise de Ministerul Sănătății sunt emise într-o singură categorie, nu este posibilă filtrarea lor. Acest exemplu se aplică majorității ministerelor din România. Un exemplu de bună practică îl putem regăsi în Republica Moldova, unde situația este similară, dar lasă mai mult loc pentru îmbunătățiri. Site-ul are o secțiune de „Decizii adoptate”, care este, din păcate, nefolosită. Problematica accesului este parțial rezolvată de folosirea unei platforme unice, care centralizează toate actele normative din Transparență Decizională ale administrației centrale. Este interesant că actele de pe această platformă sunt organizate în funcție de domeniul de impact. O mare bilă albă o acordăm Parlamentului Republicii Moldova pentru că proiectele de lege se regăsesc și în format Word, în timp ce la noi avem doar documente scanate.
Și pentru că GDPR, vedem fel si fel de cenzurări ale semnăturii olografe de pe documentul original. Word-urile sunt folositoare în activitatea de zi cu zi de profesionist în politici publice, atunci când trebuie aplicate o serie de instrumente digitale sau servicii specializate de monitorizare. România compensează, însă, prin publicarea timpurie a documentelor. În cazul Moldovei, pot apărea întârzieri de câteva zile între adoptarea și publicarea unui raport! O bilă alb cu negru, pentru că se poate și mai mult, o acordăm Camerei Deputaților din România pentru înregistrarea și transmiterea video a ședințelor unor comisii parlamentare.
Digitalizarea legislativă în România versus Republica Moldova. Mare parte din informații sunt online și accesibile, dar trebuie să le căutăm prin hățișul site-urilor sau în documente scanateRomânia și Republica Moldova. Două țări care trec printr-un amplu proces de digitalizare. Iată un motiv pentru care se cade să apelăm la o comparație între cele două și să analizăm câteva aspecte ce țin tocmai de digitalizarea procesului de luare a deciziilor. Ce practici se implementează? Cum? Cine recurge la soluții mai eficiente, în acest caz? Peste 500 de legi noi au fost adoptate anul trecut de Parlamentul României (299) și de cel al Republicii Moldova (204), unul bicameral, cu 465 parlamentari, și altul unicameral, cu 101 aleși.
Stiri de ultima ora, din Romania, stirile de azi, actualitate, stiri
Lipsa transparenței decizionale devine o problemă cu atât mai mare cu cât lipsesc mecanisme digitale care să suplinească deficiențele de transparență. În contextul pandemic, digitalizarea este esențială pentru creșterea încrederii în procesul de transparență și consultare publică. În acest context, digitalizarea este o condiție esențială a transparenței. Absența consultărilor face ca normele să fie frecvent modificate sau înlocuite, lucru ce determină o accentuată instabilitate legislativă și nu oferă siguranța necesară cadrului legal existent în România.
Aplicarea reală a principiului transparenței, suplimentat de o integrare a serviciilor digitale, ar duce la o mai mare încredere în legi și reglementări, din moment ce ele ajung mai ușor la părți interesate și sunt adoptate în urma consultării cu cei interesați. Cât de digitalizat este procesul decizional în România vs. Republica Moldova? Analizând gradul de digitalizare a proceselor legislative din cele două țări, avem pentru fiecare și bile albe, și bile negre. Bilă neagră pentru România, alb cu negru pentru Moldova – În acest moment, fiecare instituție care are dreptul de a elabora un act normativ, în ambele țări, are un site web specializat pentru a satisface criteriul de transparență decizională.
Biletele la Moldova – România, disponibile online! Duminică, 20 noiembrie, de la ora 20:30, Naționala Românie va disputa un meci amical, în deplasare, cu Moldova. Partida se va juca pe stadionul Zimbru din Chișinău. MOLDOVA – ROMÂNIA, 20 noiembrie, ora 20:30 CUMPĂRĂ BILETE! Biletele pentru acest joc sunt disponibile online, pe site-ul bilete.
Cu ajutorul tehnologiei, urmărim în timp real, zilnic, peste 3. 000 de surse de informare din România și câteva zeci de surse în Republica Moldova. Deși nu este o încadrare științifică, aș putea spune că suntem în era 2. 0 și mai avem mult până la politici publice 4. 0. Adică, avem o bună parte a informațiilor disponibile online și accesibile, dar trebuie să le căutăm bine prin hățișul diferitelor forme de site-uri sau în documente scanate. Obiectivul publicării informațiilor este mai degrabă de a bifa o obligație și nu de a colecta feedback și expertiză de la cei afectați sau de la experți.
Transmitem live evenimente pe Facebook, Youtube, TV